Obtenir l'URL de cette page https://fondationduchildren.com/collecte/ski-for-the-childrens/ English

Skiez pour les enfants / Ski for the Children's

Ski for The Children’s raised funds for The Montreal Children’s Hospital through a ski event held at Mount Mansfield in Stowe, Vermont.

The impetus for this event was the excellent care provided by the Montreal Children’s Hospital to Zoe Saskin, who was born on October 3rd, 2008. Doctors had identified a life-threatening mass in her chest that needed to be removed the very same day she was born, or else she would not survive. Thanks to her strength, the skilled doctors and medical staff and the life-sustaining equipment of the Montreal Children’s Hospital, Zoe is a strong and perfectly healthy seven year-old.

---

Skiez pour les enfants a recueilli des fonds pour l’Hôpital de Montréal pour enfants par l’entremise d’un événement tenu au Mont Mansfield, à Stowe, au Vermont.

Cet événement a vu le jour après que Zoe Saskin, née le 3 octobre 2008, ait reçu d’excellents soins à l’Hôpital de Montréal pour enfants. Les médecins ont décelé une masse croissante dans sa poitrine qu’ils ont décidé d’extraire le jour même de sa naissance, sans quoi elle n’aurait pu survivre. Si Zoe est parmi nous aujourd’hui, c’est grâce à sa vigueur, mais aussi à la compétence des médecins et du personnel médical, et grâce à l’équipement de réanimation et de maintien des fonctions vitales de l’Hôpital de Montréal pour enfants.

• Ski for the Children's since 2009 / Skiez pour les enfants depuis 2009, $1088039.00 7 juillet 2017